„Jeśli są wyrazy, o których boisz się mówić, co zrobić z czynem, który mogą popełnić? Wychowawca nie może bać się ani słów, ani myśli, ani czynów dzieci”.
Janusz Korczak
———————————————————————
• PEDAGOG • mgr Joanna Mikołajczyk
• godziny pracy •
poniedziałek: ⇒ 14.10-15.40
wtorek: ⇒ 7.00-8.00
środa: ⇒ 10.30–11.30, 13.30-15.00
czwartek: ⇒ 7.00–9.30
piątek: ⇒ 7.20–8.50
• PEDAGOG SPECJALNY •
mgr Elżbieta Szelążek-Barys
• godziny pracy •
wtorek: ⇒ 10.30–15.00
czwartek: ⇒ 10.30.–15.30
• PSYCHOLOG •
• godziny pracy •
———————————————————————
• WAŻNE TELEFONY •
Ogólnopolski bezpłatny telefon zaufania dla dzieci i młodzieży: 116 111
Ogólnopolskie pogotowie dla ofiar przemocy w rodzinie „Niebieska linia”: 800 12 00 02
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Miejscu Piastowym: (13) 435 39 96
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dukli: (13) 432 91 40
———————————————————————
Uczniu, zwróć się do pedagoga, pedagoga specjalnego, gdy:
⇒ jesteś szczególnie zainteresowany dziedziną wiedzy, którą mógłbyś rozwijać w szkole
⇒ Twoja motywacja do nauki, działania, a zwłaszcza życia gwałtownie spada
⇒ czujesz się zagubiony, niezrozumiany, wyobcowany, doskwiera Ci brak przyjaciół
⇒ chciałbyś coś zrobić, lecz nie wiesz, od czego zacząć
⇒ doświadczasz przykrych sytuacji bądź emocji i nie wiesz, co z nimi począć
⇒ stoisz przed ważnymi wyborami, np. szkoły, i nie potrafisz podjąć decyzji.
Rodzicu/Opiekunie, zgłoś się do pedagoga, pedagoga specjalnego, gdy: ⇒ dostrzegasz talent u swego dziecka, który mógłby być rozwijany w szkole ⇒ Twoje dziecko uzyskuje słabe wyniki w nauce, ma kłopot z przyswajaniem wiedzy ⇒ Twoje dziecko boi się chodzić do szkoły ⇒ niepokoją Cię relacje Twojego dziecka z rówieśnikami ⇒ Twoje dziecko doświadczyło czegoś przykrego w szkole lub poza nią ⇒ dostrzegasz nagłą zmianę zachowania u swego dziecka ⇒ Twoje dziecko zachowuje się agresywnie wobec siebie lub innych ⇒ Twoja rodzina boryka się z problemami finansowymi, uzależnieniem, przewlekłą chorobą czy następstwami przykrych zdarzeń losowych.
Nauczycielu, od pedagoga, pedagoga specjalnego możesz oczekiwać: ⇒ rozpoznawania możliwości i ograniczeń dzieci ⇒ pomocy we wstępnej diagnozie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów ⇒ wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych uczniów ⇒ podejmowania działań zgodnych z procedurami szkolnymi ⇒ rozwiązywania konfliktów na drodze mediacji ⇒ współpracy w zakresie diagnozowania środowiska rodzinnego ucznia ⇒ pomocy w określaniu sposobów i metod dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb ucznia na podstawie opinii wydanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne ⇒ wsparcia w realizacji zadań wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.
———————————————————————
(Kliknij tutaj aby wysłać anonimowa informację do szkoły)
Dysleksja. Specyfika zaburzeń, dziecko dyslektyczne w szkole
Gdy dziecko jest niegrzeczne. Kilka porad dla rodziców